Birkenfeld - Trier, aangifte

10 juli 2015 - Trier, Duitsland

Terwijl we opbreken komt de campingbeheerster nog informeren of de notebook terecht is. Het is de eerste keer dat zoiets is gebeurd op haar camping.
Ik denk dat ik weinig kans maak bij de reisverzekeringsmij, maar ik doe toch aangifte bij de politie . Er is iemand voor me dus het neemt bij elkaar heel wat tijd. De agent is erg vriendelijk en geeft ons tot slot de nodige info over de route naar Trier. Tot Hermeskeil (met een vliegtuigmuseum) is het flink klimmen zegt hij en daarna is het vrijwel alleen geleidelijk afdalen maar Trier.

Pas om 12.30 uur kunnen we beginnen met de tocht van ca 80 km. Voor Hermeskeil hebben we het zwaar met hellingen tussen 10 en 15%. Vanaf het oude station begint de route over het traject van de oude spoorlijn die niet meer in gebruik is. Van de 50 km is 40 km licht dalend, zo'n 1%. Dat is de meest heerlijke manier van fietsen. Het is prachtig weer, en de uitzichten zijn weer mooi. Om ca. 18.30 uur komen we aan op camping Treviris in Trier.

Er is geen tijd meer voor inkopen en koken. Dus we eten in het restaurant bij de camping met een heerlijke Weizen.
Morgen gaan we feestvierend Trier bezoeken en kijken of de "schade" die is aangericht tijdens het bezoek van de ISSO-medewerkers , een tiental jaren terug, al hersteld is. 's-Avonds schijnt er vuurwerk te zijn.

Zondag volgt de etappe naar Saint Vith en komt Zuid Nederland al aardig dichtbij.

1. Roos Nuijten:
    11 juli 2015
    Je bent blijkbaar toch nog een beetje confuus van de diefstal dat je 2 maanden terug gaat in de tijd!
  2. Roos Nuijten:
    11 juli 2015
    We missen ook het verslag van 9 juli!
  3. Ivo:
    11 juli 2015
    Nota bene in Duitsland gestolen van alle landen waar je doorgereisd bent! Zou je toch nooit verwachten, sehr schade. Zoeken we een nieuwe uit pa als we langskomen