Rothenburg - Bad Mergentheim, afzien!

4 juli 2015 - Bad Mergentheim, Duitsland

We kiezen voor een korte etappe (50 km) vanwege de recordhitte die wordt verwacht. We staan weer om 6 uur op en zitten om 9 uur op de fiets, uitgezwaaid door de buren voor 1 nacht (Martha en Dick van der Mey).
We fietsen langs de Tauber. De route wordt ook wel de romantische strasse genoemd vanwege de mooie dorpen waar je doorheen komt zoals Tauberzell, Greglingen en Bad Mergentheim zelf. Het is een mooie route met af en toe een pittig klimmetje. We gebruiken veel water en moeten onderweg de flessen bijvullen. De  mensen helpen ons graag.

In Bad Mergentheim is het voor de zoveelste keer zoeken naar de camping Willinger Tal. Deze blijkt 3 km buiten het stadje te liggen op een heuvel. We komen puffend en zwetend om 13 uur aan en worden ontvangen door een campingbeheerder met veel gevoel voor humor. We inspecteren de camping en ze hebben alles wat we nodig hebben. Tafel, stoelen, campingkeuken en internet. We nemen eerst een bier en een eigen gebakken en oven-verwarmde Pretzel met boter. Wat een delicatesse !!!

Vervolgens fietsen we met twee leeggemaakte tassen naar de eerste de beste supermarkt in Bad Mergentheim stad om inkopen te doen voor het hele weekend en maandagochtend.
We komen terug en zien dat Bart en Willemien uit Noord- Holland ook weer op dezelfde camping staan (de 3e keer nu). Ze hebben erg afgezien want ze hebben 70 km gefietst waarvan een groot deel in de middaghitte. Ze twijfelen of ze zullen doorgaan met hun vakantie en vragen mij naar de weersverwachting voor de komende dagen.  Morgen wordt het 39 oC, na zondag koelt het af, kan ik ze vertellen.

We eten chili con carne met wijn en yoghurt. Heerlijk.

Morgen hebben we weer een korte etappe gepland naar Miltenberg. Eerst de vakwerkhuizen van Bad Mergentheim bekijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade