Malaga-Girona, week 5 (zachte landing)

25 mei 2016 - Sant Feliu de Guíxols, Spanje

Maandag 23 mei vertrekken we vanaf camping La Vall bij  Taradell voor de laatste lange etappe naar de Costa Brava. In de eerste 30 km moeten we nog drie keer een col beklimmen. Vlak voor Sant Hilari ligt de laatste op 1000 m hoogte. Daarna gaat het, eerst steil, daarna heel geleidelijk naar zeeniveau. Vanaf Angles, via Girona, naar Sant Feliu de Guixols is het een via verde. Deze is wat slecht onderhouden en het heeft ook hier flink geregend waardoor we regelmatig van de fiets moeten. Intussen is het flink gaan waaien (tegen) waardoor de laatste loodjes toch weer loodzwaar worden. Na 120 km staan we dan eindelijk bij de receptie van de camping Sant Pol die op loopafstand ligt van het centrum en het strand. Het is een prachtige terrassencamping met mooie horizontale standplaatsen . We kiezen er een met een grote tafel met bank zodat we lekker comfortabel de laatste drie dagen kunnen relaxen en ons voorbereiden op de terugvlucht naar Rotterdam.

Dinsdag 24 mei maken we een forse wandeling lang de rotskust naar de vishaven en dan naar het centrum. Onderweg zien we een filmploeg een kleine op afstand bediende  kleine onderzeeboot filmen. Lijkt me ideaal voor sportvissers. Het water is hier heel helder en de inhammen en uitzichten zijn prachtig. Sant Feliu is een relaxt plaatsje, niet vergelijkbaar met Lloret de Mar of Blanes. We lopen naar centrum, doen wat inkopen en drinken onze cafe Americano en con leche. We weten ook de bubbelfolie, karton en tape te bemachtigen die we nodig zullen hebben voor het inpakken van de fietsen voor de terugvlucht. Terug op de camping blijken er nog meer vakantiefietsers gearriveerd, een Fransman en een Duitser. De laatste was net gepensioneerd en drie weken onderweg vanuit Hamburg op weg naar Cadiz.

Woensdag 25 mei werk ik mijn blog bij en spelen we een paar spannende potjes scrabble. Morgen fietsen we grotendeels via de via verde naar het vliegveld van Girona en zit de zoveelste fietsvakantie er weer op. Thuis wacht Roos en een heleboel achterstallig werk. Het is weer mooi geweest. Voorlopig even geen beklimmingen meer.