Aankomst in Egirdir

5 mei 2015 - Egirdir, Turkije

De heenreis is voorspoedig verlopen. Om 4.30 uur lokale tijd land ik op vliegveld Ataturk in Istanbul. Daar loop ik met de onhandige bagage naar vertrekhal voor Domestic flights. Een aardige Turkse man helpt me aan een munt voor de bagagekar.
Ik vul de tijd met lezen over de politieke geschiedenis van Turkije. Je moet daar als politicus van goede huize komen om het er levend of zonder gevangenisstraf vanaf te brengen. Verder probeer ik zittend te slapen. Om 13.30 uur vertrekt het vliegtuig naar Isparta. Daar wordt ik opgehaald en om 16.00 uur kom ik aan bij hotel Choo Choo, dat ligt op een kunstmatig schiereiland bij Egirdir.
Uiteraard krijg ik een kop thee bij ontvangst en vervolgens praat ik gezellig samen met de hotelmedewerker, die goed Engels spreekt. Ik pak de fiets uit en bouw hem op onder het "genot" van twee elkaar concurrerende zingende imams vanuit nabije moskeeën. Een goede zangstem is zeker geen selectiecriterium voor dit beroep.
Het 1e diner bestaat uit linzensoep, baars uit het meer en yoghurt met honing toe (€10,-). Vervolgens ga ik vroeg naar bed. De eerste fietstocht wacht. Ik ben benieuwd, want de conditie is niet best.