De eerste fietsdag

6 mei 2015 - Egirdir, Turkije

Na een overdadig ontbijt met uitsmijter, olijven, jam, kaas, kersen en sinaasappel vertrek ik voor een trainingsrondrit naar twee natuurparken ten zuiden van Egirdir. Kovada golu milli parki en Yazili kanyon milli parki via de dorpjes Akbelenli en Sutculer.
In Egirdir wordt ik aangesproken door een vrouw die werkt bij een fietsverhuurbedrijf. Ze is Canadese en is hier in het kader van een werkuitwisselingsprogramma. Ze maakt voor de eigenaar routebeschrijvingen voor touristische mountainbiketochten. Zelf heeft ze al heel wat lange fietstochten buiten Canada gemaakt.
Na dit leuke intermezzo sla ik wat brood en water in voor onderweg. Daarna heb ik 35 km stevige wind in de rug, moet ik 20 km flink klimmen en dalen door de natuurparken en vervolgens moet ik 35 km terug met volle wind tegen. Dat laatste viel nog het zwaarst.
Afgepeigerd kwam ik weer terug bij het hotel. Ik douche en geniet vervolgens van een overdadige maaltijd met een lekker koud biertje en ga vroeg naar bed om te herstellen.
Morgen met de bus naar Goreme, een rit van 7 uur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul:
    7 mei 2015
    Fijn dat je nu op gang bent gekomen. Het lijkt me fantastisch om Turkije per fiets te verkennen. Ik wens je heel veel mooie tochten.
    Ik ga je sponsoren voor de gefietste afstand à € 0,01 per km. Ik hoop dat je de km-teller op 0 hebt gezet toen je begon (haha). Hartelijke groeten,
    Paul (ook van Jannie)
  2. Theo dirks:
    7 mei 2015
    De kop is eraf. Nu alleen je kompas op Capelle zetten.
    Dan kom je thuis met een schat aan ervaringen en indrukken.
    Succes Theo & Ilse
  3. Patricia Jonkman:
    7 mei 2015
    De eerste dag zit er op. Wens je nog meer van deze mooie dagen en bijzondere momenten toe.
    Groetjes, Patricia