Neuhausen - Regensburg - Beilngries, hittegolf op komst (29 en 30 juni)

30 juni 2015 - Beilngries, Duitsland

Kapfelberg-Regensburg (29 juni):
We beginnen vanaf de camping te fietsen zonder ontbijt omdat we geen brood hebben. In Neuendorf duiken we direct  de bakkerij in die tegelijkertijd ook een kleine supermarkt blijkt te zijn. Op de bank op het plein genieten we van een lekker ontbijt en worden af en toe benaderd door nieuwsgierige dorpsbewoners.
We dalen af naar de Donau. Het is heerlijk weer en we hebben dit keer wind mee. Het is een mooie rit maar er gebeuren geen bijzondere dingen. Het is een drukke fietsroute en je bent hier bijzonder als je NIET fietst.

We komen Regensburg binnen onderlangs de Wahalla-tempel (zie foto). We hebben enige moeite met het vinden van de  camping. Hij blijkt erg duur te zijn en Wifi blijkt niet te werken. We hebben geen andere keus want het is al laat en we hebben 90 km achter de rug.
We staan naast een NL-echtpaar dat  ook al een week fietsend onderweg is en ze hebben ongeveer dezelfde fietsen en spullen als wij.

Regensburg - Beilngries:
We besluiten om Regensburg niet in te gaan, omdat ik er al eerder geweest ben en het wordt een hele warme dag. We vertrekken vroeg en gaan over van de Donau-route naar de Altmultal-route  via het Mainz-Donau kanaal, dat deze rivieren, die een tegenovergestelde stromingsrichting hebben, met elkaar verbindt . Het kanaal wordt vrijwel alleen door pleziervaart gebruikt omdat het rendabel is. Na Dietfurt (met een mooi stadhuis) komen we een klein openluchtmuseum tegen van woningen van het begin  van onze jaartelling. (zie foto's).

Om 16.30 uur arriveren we, na een hele mooie maar warme rit,  op de prachtige camping in Beilngries aan de Altmuhl. We staan direct aan de rivier en onze buren uit Regensburg staan er ook al. Het koken gaat een beetje primitief want ze hebben geen campingkeuken omdat er een restaurant bij is.

Morgen Beilngries bekijken en verder richting Eichstatt .