Traismauer - Grein: pech !

25 juni 2015 - Grein, Oostenrijk

Na afscheid genomen te hebben van de andere kampeerders ggaan we er om 10 uur weer vandoor.

De route gaat weer langs de Donau via Mautern, Melk, Ybbs naar Grein. Het is een fantastische route door natuurgebieden, wijngaarden en een steeds nauwer wordend Donaudal. Op de hellingen van de omringende bergen liggen de prachtigste gebouwen (zie foto's). Onze tegenliggers zijn over het algemeen 50-plussers, vaak in georganiseerde groepjes, met daartussen nogal wat mensen met e-bikes. Op de rivier komen we tientallen cruiseschepen tegen of we halen ze in. Bijna alle reisorganisaties hebben deze route (Passau-Wenen) wel in hun programma staan.

Na Ybbs komen we een groep Duisters tegen met antieke fietsen uit eind 19e en begin 20ste eeuw. Ze doen elke dag 40 km. Ze hebben pech want er is een spaak gebroken.
Ik vraag of we foto's mogen maken en dat is geen probleem. We mogen zelfs een ritje maken (zie foto's). Als ik door de bocht ga loopt mijn rechterband er ook vanaf en hebben ze nog een band te repareren. Ze vertellen dat dit regelmatig gebeurt omdat ze na verloop van tijd langer worden en van het wiel lopen. De band moet dan worden ingekort en gelijmd!!

Om 19 uur zijn we pas op de camping in Grein en hebben 105 km gereden.
Er is geen campingkeuken dus we moeten weer aan de slag met de benzinebrander.

Morgen gaan we via Mauthausen naar Linz, de derde stad van Oostenrijk.

1. Harrie van Brakel:
    26 juni 2015
    Hoi Oscar,
    Heeft de band het goed gehouden vandaag?
    Groet,
    Harrie
  2. Oscar Nuijten:
    26 juni 2015
    Ja perfect. Alleen het wiel zat er nog een beetje scheef in waardoor de rem aanliep. Bij een benzinestation hebben we de druk op 5 bar gebracht.
    Ontzettend bedankt voor je hulp en ik hoop dat je handen weer helemaal schoon zijn.