Gunzenhausen - Rothenburg ob der Tauber, Overleven

3 juli 2015 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

We staan om 6 uur op  om de grote hitte voor te zijn. Dit keer lukt het om om 9 uur weg te rijden van de camping, terwijl het licht onweert en regent. We fietsen links  langs de Altmuhlsee (zie foto). De wind hebben we mee en tot ca. 12 uur is het lekker fietsen. Daarna begint het asfalt zijn warmte af te staan en wordt het minder aangenaam. We plukken onderweg nog kersen voor de lunch.
Om 13 uur lunchen we op een bank in de schaduw van een grote boom. Gelukkig staan er erg veel banken en tafels langs de route. Bij de boer halen we vers water want het is inmiddels op. Ikzelf  drink zo'n 5 liter per dag met deze wamte. De laatste 25 km zijn zwaar door de uitzonderlijke hitte.  De laatste 15 km naar Rothenburg fietsen we over de grote weg omdat dat korter is en na enig zoekwerk vinden we de camping Idylle  in Detwang, een klein mooi dorp 2 km van Rothenburg en hebben we ca. 65 km gefietst.

Het is een echte gezellige transit-camping. We staan naast twee Antwerpse motorrijders en een Nederlands gepensioneerd stel met caravan. Ik mag bij hen mijn computer opladen.
We eten dit keer in een nabij gelegen restaurant, omdat er geen campingkeuken en tafels zijn,  omdat het te warm is en omdat we 2 km moeten klimmen om bij de dichtstbijzijnde supermarkt te komen. Om 21 uur hebben we gegeten en zijn we gedoucht en begint het af te koelen tot een aangename temperatuur.
Morgen proberen we weer vroeg weg te  zijn om voor de grote hitte op de camping in Bad Mergentheim te zijn. Normaal gesproken zouden we eerst Rothenburg gaan bekijken, maar vanwege de hitte slaan we dat over.