Ivajlovgrad - Krumovgrad, Kamenitza

26 mei 2015 - Krumovgrad, Bulgarije

Ik sta vroeg op want er wordt onweer verwacht in de middag. Na mijn eerste Bulgaars ontbijtje (slechts twee sneetjes brood met ham en ei en koffie) vertrek ik. Gisteren was zwaar en de ontsteking op het zitbeen speelt me parten, dus ik kies ervoor om niet verder te gaan dan Krumovgrad (ca. 60 km).
De eerste 40 km is hoofdzakelijk stijgen met een percentage van ca. 5%. Na 30 km trekt de lucht dicht en begint het flink te regelen. Ik ben net bij een soort schuilhut die je op regelmatige afstand langs de weg ziet staan. Even wat eten, regenkleding aan en weer verder. De weg is een rivier geworden. Na een half uur knapt het weer op. Ik heb weer twee incidenten met honden, maar direct afstappen  en even rustig doorlopen doet wonderen.
Het ruikt heerlijk door de bomen die in bloei staan langs de weg. Ik kan de soort niet herkennen. Misschien herkent een van de lezers deze boom. De foto's zijn wazig door het vocht op de lens waarschijnlijk. De laatste 16 km naar Krumovgrad zijn alleen maar dalen, heerlijk, maar je moet wel de gesteldheid van de weg goed in de gaten houden. Ik rijd door een kuil en mijn tas vliegt los.
In Krumovgrad vraag ik aan iemand naar hotel VIA. Hij  zegt, volg me maar en hij brengt me er helemaal naar toe. Het hotel zit echter vol, maar er wordt naar een oplossing gezocht. Na een kwartier brengt iemand op de fiets me naar een ander hotel. Superdeluxe voor € 20,-. Na het douchen en behandeling van de ontsteking aan mijn zitbeen ga ik de reisverhalen van gisteren en vandaag typen (onder het genot van een Kamenitza-bier).
Mijn ziggo-mail doet het weer met een nieuw wachtwoord. Morgen maar weer een korte etappe. Ik hoop Kardzali te halen.

1. Peter 't Lam:
    Dag Oscar,

Eind van de rit maakt FILOSOOF € 0,10 per echt door jou gefietste kilometer over naar de Stichting Veteranenziekte.
  2. Oscar Nuijten:
    26 mei 2015
    Daar ben ik echt verguld mee!!!
    mvrgr
    Oscar
  3. Loes:
    26 mei 2015
    Wat een leuke verhalen! Ik zou een uitgever zoeken als ik jou was waar kan ik mijn bijdrage voor t legionellafonds melden?
    Als je in Maastucht aankomt komen we met een ontvangstcomité naar je geboortestad, hoor.
    Hoop dat de steenpuist snel overgaat!
    Heel veel groetjes,
    Loes
  4. Oscar Nuijten:
    26 mei 2015
    gewoon melde bij mij. dan noteer ik het en vermeld het. Als het totaal aantal km bekend is kun je het overmaken aan de sttichting (zie Profiel) Pas op dat je geen kommafout maakt in het km-bedrag.